پایگاه خبری و تحلیل بازار

Bazaar News Agency

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳
- ۱۰:۳۳ ب٫ظ
cropped-image-11.png
ایرانبازار سرمایهتحلیل صنایع و بازارها

چکاپا در محدوده مناسب قیمتی

گروه صنایع کاغذ پارس تولید خمیر کاغذ و کاغذ ویرجین (دست اول) در ایران است . شرکت صنایع کاغذ پارس با استفاده از ضایعات کشاورزی توانسته است بدون قطع درختان به تولید کاغذ از خمیر ویرجین اقدام کند. شرکت هم فروش کاغد و خمیر داخلی دارد و هم برخی محصولات خودکه بیشتر خمیر است را صادر میکند.

چکاپا در سال ۱۳۴۶ در شمال خوزستان با هدف استفاده از باگاسِ استخراج شده از کارخانه نیشکر هفت تپه تأسیس شد و در سال ۱۳۴۹ به بهره برداری رسید. این کارخانه پس از راه اندازی تا مدت ها تنها تأمین کننده کاغذ چاپ و تحریر داخل کشور بود، اما به دلیل صدمات وارده در طی دوران جنگ تحمیلی و عدم نوسازی و بازسازی در زمان تصدی بخش دولتی، در معرض تعطیلی همیشگی قرار گرفت و وضعیت آن در سال های منتهی به ۱۳۹۱ به کمتر از ۲۰% ظرفیت اسمی رسید. سهامدار اصلی شرکت کاغذ پارس تا پیش از واگذاری، شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با مالکیت بیش از ۹۷ درصد بوده که در مهرماه سال ۱۳۹۲ از طریق مزایده به سهامدار جدید واگذار شد. در مهر ماه سال ۱۳۹۲، فصل جدیدی در گروه صنایع کاغذ پارس آغاز شد. سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار و سلسله اقدامات برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات، فرآیندها و منابع انسانی آغاز شد و پس از طی دو سال فعالیت شبانه روزی، گروه صنایع کاغذ پارس جانی تازه یافت و به بالاترین رکورد تولید در چرخه عمر خود دست یافت.

محصولات شرکت:

کارخانه کاغذ پارس تنها تولید کننده خمیر و کاغذ ویرجین شیمیایی در ایران است. برای آشنایی بیشتر با ماهیت کسب و کار این شرکت الزم است در خصوص تولید کاغذ و خمیر توضیحاتی ارائه شود: برای تولید کاغذ به سلولز به عنوان ماده ای اولیه نیاز است که سلولز را می توان در ۳ منبع پیدا کرد:درختان، گیاهان یکساله مانند باگاس، کاغذهای بازیافتی. مواد اولیه مصرفی چکاپا شامل خمیر، کاغذ آخال و باگاس خشک است.

کلین تاچ کاغذ و مقوای بهداشتی که حاصل نیم قرن تجربه ی کاغذ پارس است:

عدم خستگی چشم در مطالعه ی متون چاپ شده بر روی کاغذ

قابلیت چاپ پذیری بالا

نمایش مناسب رنگ ها

تـاپ وایـتِ پـارس:

تولید شده با استفاده از خمیر صد در صد ویرجین

مناسب برای روکش جعبه ی پیتزا

قابل استفاده در پاکت نامه و رادیولوژی

مناسب برای پاکت های بسته بندی

دیدرنگ که حاصل نیم قرن تجربه ی کاغذ پارس می باشد:

عدم خستگی چشم در مطالعه ی متون چاپ شده بر روی کاغذ

قابلیت چاپ پذیری بالا

نمایش مناسب رنگ ها

کاغذ کرافت:

تولید شده با استفاده از خمیر صد در صد ویرجین

مناسب برای روکش جعبه ی پیتزا

قابل استفاده در پاکت نامه و رادیولوژی

مناسب برای پاکت های بسته بندی

 پالپارس خمیر سلولزی ارگانیک که بازهم حاصل نیم قرن تجربه ی کاغذ پارس میباشد:

عدم خستگی چشم در مطالعه ی متون چاپ شده بر روی کاغذ

قابلیت چاپ پذیری بالا

نمایش مناسب رنگ ها

 های فلوت کاغذ بسته‌بندی فلوتینگ

تولید شده با استفاده از خمیر صد در صد ویرجین

مناسب برای روکش جعبه ی پیتزا

قابل استفاده در پاکت نامه و رادیولوژی

مناسب برای پاکت های بسته بندی

کرافت لاینر برد پارس،حاصل نیم قرن تجربه ی کاغذ پارس:

عدم خستگی چشم در مطالعه ی متون چاپ شده بر روی کاغذ

قابلیت چاپ پذیری بالا

نمایش مناسب رنگ ها

سهامداران شرکت:

شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در ابتدا فعالیت خود را با سرمایه اولیه ۵۵۰ میلیون ریال آغاز کرد. سپس در طی دوران فعالیت، سرمایه چکاپا به مبلغ ۹٬۳۵۸٬۰۶۵ میلیون ریال در پایان سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ افزایش یافت.

شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان با  ۲۳.۵۲ درصد و محمد جواد مقدم با ۱۳.۲۶درصد از سهام این شرکت، مهم‌ترین سهامداران چکاپا محسوب می‌شوند.

چکاپا در محدوده مناسب قیمتی

گزارش عملکرد و وضعیت بنیادی شرکت:

شرکت  در۱۲ ماهه تلفیقی حسابرسی نشده  ۱۱۲ ریال سود ساخته و سود اصلی شرکت ۹۰ ریال بوده است. ۸۵۰ میلیارد ریال سود خالص در ۱۲ ماهه ثبت شده است که کاهش ۷۰ درصدی سود خالص هر سهم را داشته است. سود ناخالص شرکت به ۲۰۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

درآمدهای عملیاتی نسبت به سال قبل کاهش نداشته است و هزینه ها افزایش یافته است. آذر ماه اولین ماه سال مالی جدید شرکت بوده که ۱۲۷۴ میلیارد ریال درآمد داشته و دی ماه ۱۱۴۹ میلیارد ریال و نهایتا دوماهه ۲۴۲۳ میلیارد ریال محقق شده است.

نرخ فروش داخلی محصولات شامل خمیرویرجین و رول فلوتینگ و کرافت لاینر نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته و بهای تمام شده محصولات افزایش نسبی داشته . مقدار تولید محصولات نیز نهایتا کاهش داشته . محصول رول سفید افزایش نرخ داشته و تولید آن نیز افزایش پیدا کرده.

شنیده هایی از گزارش بهمن ماه خوب شرکت است ولی هنوز به صورت رسمی روی کدال نرفته است. سال اتی با افزایش نرخ و طرح های توسعه جدیدو افزایش فروش، احتمالا وضعیت شرکت رو به بهبود رود.

وضعیت تکنیکالی چکاپا و شمارش امواج سهم:

از دید نموداری وضعیت سهم بد نیست یک دیامتریک را از ۹۹ تا اواخر ۱۴۰۱ تمام کرده و سپس رشد موج A را داشته که تا محدوده ۵۷۰ پیش رفته سپس از اردیبهشت ماه در موج Bاست و تا ۲۵۰ تومان ریزش داشتیم. حال در ۲۶۵ تومان است و انتظار داریم از همین محدوده با ۲۵۰-۲۳۰ تومان با صرف زمان یکی دو هفته ای یک رشد خوب را تجربه نماید . هدف های مقاومتی موج صعودی میان مدتی C:

۳۰۰-۴۰۰-۴۳۰ و سپس ۴۹۰ – ۵۷۰ می باشد.

چکاپا در محدوده مناسب قیمتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن