تحلیل تکنیکال خودرو ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | مهمترین مقاومتهای خودرو کجاست؟
خودرو یکی دیگر از غولهای بورسی است که سهامداران بسیاری دارد. از این رو، امروز شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ تصمیم گرفتیم تا به بررسی تکنیکالی نماد خودرو بپردازیم.
شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش خودرو نیست و صرفا یک تحلیل و پیش بینی می باشد.
تحلیل تکنیکال خودرو ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
سهم اصلاح قابل توجه ۴۳ درصدی از قله اردیبهشت ماه خود انجام داده است که از نظر قیمتی شرایط فعلی نماد را کم ریسک و جذاب برای سرمایهگذاران مینماید. از نظر تکنیکالی به حمایت مهم تراز ۰.۷۸ فیبوناچی واکنش نشان داده است و درگیر عبور از مقاومت دینامیک مهم خط روند نزولی نارنجی رنگ و محدوده مقاومتی بین ۲۷۵۷ و ۲۸۷۰ میباشد؛ لذا روزهای آتی واکنش به این سطوح نقش مهمی در تعیین مسیر آینده نماد دارد. در صورت شکست این محدوده و تثبیت قیمت بالای آن حدود قیمتی ۳۲۰۵ با همپوشانی مقاومت استاتیک و ۰.۵ فیبوناچی هدف اول سهم و سپس ۳۵۴۱ و ۴۶۳۱ اهداف بعدی سهم میباشند.
کف کانال نزولی فعلی نیز حمایت دینامیک مهم برای نماد میباشد.
اندیکاتور RSI خط روند نزولی را چند روز پیش شکسته و از مقاومت استاتیک برگشته است از این منظر نیز باید منتظر معاملات روزهای آتی برای تعیین جهت نماد باشیم. واگرایی خفیفی که در MACD و سیگنال صعود روزهای پیشین مشاهده شده است نیز نشانه ضعیف برای بررسی سوی حرکت قیمتی میباشند.
با بررسی پیوتهای پیشین میتوان حرکت صعودی فعلی را پولبک به مقاومت شکسته شده در نمودار دوم دانست و همزمان خوشبختانه باند پایین چنگال اندروز که پیشتر شکسته شده بود پس گرفته شده و بدان پولبک زده شده است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نیز هم ردیف مقاومتهای خط روند اکنون از رشد قیمت جلوگیری مینمایند.
در تایم هفتگی نیز مقاومت ابر فلت کومو مانع رشد قیمت شده است و در تحلیل حجم معاملات نشانه کافی از تغییر روند هنوز صادر نشده است. خط میانی باند بولینگر در تایم روزانه نیز همین مقاومت را تایید میکند.
باند نقطهچین کانال رگرسیون نیز مقاومت شبیه به کانال نزولی مقابل سهم است و قیمت سهم کمتر از میانگینهای متحرک متعدد به ویژه ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه میباشد، در صورتی که در هفتههای آتی آنها به سمت بالا شکسته شوند تریگری قابل بررسی می باشند. در صورت صعود خط ۱/۳ و ۱/۲ بادبزن گن نیز از مقاومتهای دینامیک سهم میباشند.
در تایم هفتگی کانال مهمی داریم که به وضوح دقیقا در اردیبهشت ماه قیمت با برخورد به آن برگشته است و نشانه کیفیت خوب کانال و پیشبینیپذیری افت بازار در آن زمان میباشد. مقاومت استاتیک مهم پیوت تاریخ ۱۷ آذر ماه سال ۹۹ مقاومتی ترکیبی در آن محدوده قیمتی زمانی ایجاد کرده بوده است که از نظر همه متخصصین قابل ملاحظه بوده است.
خلاصه تحلیل تکنیکال خودرو
حمایت دینامیک (پویا / مورب): باند پایین چنگال اندروز و کف کانال بلند مدت.
حمایت استاتیک (ثابت) اول: ۲۴۲۹ ریال
حمایت استاتیک (ثابت) دوم: ۲۲۷۴ ریال
ریسک به ریوارد: مناسب برای میانمدت
مقاومت دینامیک (پویا / مورب): خطوط ۳ و ۲ گن، کانال نزولی، میدلاین باند بولینگر، ابر هفتگی.
مقاومت استاتیک (ثابت) اول: ۲۷۵۷ الی ۲۸۷۰ ریال
مقاومت استاتیک (ثابت) دوم: ۳۲۰۵ ریال
مقاومت استاتیک (ثابت) سوم: ۳۵۴۱ ریال
مقاومت استاتیک (ثابت) چهارم: ۴۶۳۱ ریال
منبع: نبض بورس