پایگاه خبری و تحلیل بازار

Bazaar News Agency

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳
- ۵:۰۷ ق٫ظ
cropped-image-11.png
جهانفناوری

با ۷ برند منفور در آمریکا در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید!

میلیون‌ها کاربر فعال ماهانه در سرتاسر کشور نتوانستند شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را که در همه جا حاضر بودند، از این فهرست دور نگه دارند، فهرستی که Axios و The Harris Poll با درخواست از بیش از ۱۶۰۰۰ آمریکایی جمع‌آوری کردند تا ۱۰۰ شرکتی را که آن‌ها به وضوح از حیث شهرت ضعیف می‌پندارند را انتخاب کنند و به آن‌ها امتیاز دهند.

توییتر، متا و تیک تاک سه تا از بزرگترین غول های رسانه های اجتماعی جهان هستند.

بر اساس نظرسنجی رتبه‌بندی اعتبار ۱۰۰ Axios Harris در سال ۲۰۲۳، این سه شرکت، همچنین سه برند با بدترین شهرت در ایالات متحده هستند.

میلیون‌ها کاربر فعال ماهانه در سرتاسر کشور نتوانستند شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را که در همه جا حاضر بودند، از این فهرست دور نگه دارند، فهرستی که Axios و The Harris Poll با درخواست از بیش از ۱۶۰۰۰ آمریکایی جمع‌آوری کردند تا ۱۰۰ شرکتی را که آن‌ها به وضوح از حیث شهرت ضعیف می‌پندارند را انتخاب کنند و به آن‌ها امتیاز دهند.

متا و توییتر هر دو در مقوله‌های «فرهنگ» و «اخلاق» امتیاز ضعیفی کسب کردند. هردو کسب و کار اخیراً پس از اخراج هزاران کارگر از طریق ایمیل، با واکنش تند عموم روبرو شدند. البته این مورد تنها یکی از مجموعه مشکلات رو به افزایش در توییتر است، Fidelity تخمین می‌زند اکنون ارزش توییتر یک سوم ۴۴ میلیارد دلاری است که ایلان ماسک برای آن در اکتبر ۲۰۲۲ پرداخت کرده است.

TikTok از نظر “مردمی و شهروندی” و “شخصیت” در بحبوحه نگرانی های فزاینده قانونگذاران آمریکایی در مورد نفوذ احتمالی دولت فدرال چین بر این پلتفرم، عملکرد ضعیفی داشت.

مواردی که ذکر شد تنها برندهایی نیستند که در حال حاضر رتبه‌بندی پایینی دارند. بر اساس این نظرسنجی، هفت برند با بدترین شهرت در آمریکا به شرح زیر است:

سازمان ترامپ
FTX
شرکت فاکس
توییتر
متا
اسپیریت ایرلاینز
تیک تاک

آمریکایی ها سازمان ترامپ را به عنوان شرکتی با بدترین تصور عمومی در کشور معرفی کردند. این تنها کسب و کار موجود در لیست است که دارای امتیاز کلی «بسیار ضعیف»، پایین‌ترین سطح ممکن است.

سازمان ترامپ در مقوله‌های «شخصیت»، «اعتماد» و «اخلاق» امتیاز پایین‌تری کسب کرد. این رتبه بندی تنها چند روز پیش از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، که چندین دهه مدیریت سازمان ترامپ را بر عهده داشت، به ۳۴ مورد جنایت در جعل سوابق تجاری قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ متهم شد.

صرافی ارز دیجیتال FTX که اکنون ورشکسته شده است، پس از فروپاشی آن در نوامبر ۲۰۲۲، دومین شرکت منفور از نظر آمریکایی‌ها بود. این حماسه پس از اینکه CNBC گزارش داد که مدیر عامل سابق FTX، سام بانکمن-فرید، وجوهی را از حساب‌های وام گیرندگان بدون اجازه معامله کرده است، عمیق‌تر شد و به یک میلیارد رسید؛ که در نهایت منجر به دعوی دسته جمعی چند میلیارد دلاری شد.

فاکس، شرکت رسانه‌ای معروف و جمهوری خواه، به دلیل انتشار ادعای دروغین مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ توسط دستگاه‌های رای گیری مورد شکایت قرار گرفت و همچنان مورد نفرت جمع قابل توجهی از مردم است.

بریتیش پترولیوم و بیت کوین تنها در هفت رتبه نخست حضور نداشتند، اما همچنان رتبه‌های ضعیفی کسب کردند. نشت نفت کشنده خلیج مکزیک باعث شد BP در سال ۲۰۱۱ عنوان “بدترین شرکت در آمریکا” را به خود اختصاص دهد. دوازده سال بعد، به نظر می‌رسد که غول نفت و گاز بریتانیا هنوز راه درازی برای ایجاد اعتماد در بین مردم دارد و امتیاز بسیار پایینی کسب کرده است، در مقوله «شهروندی» و «اخلاق».

دیگر شرکت‌های برجسته در این فهرست شامل کسب‌وکار‌های مد Balenciaga و Shein هستند که به ترتیب در شماره‌های ۱۰ و ۱۶ به چشم می‌خورند.

برخی از کاربران توییتر همچنان خواستار تحریم Balenciaga هستند، ماه‌ها پس از تبلیغی که در نوامبر ۲۰۲۲ در آن کودکانی به تصویر کشیده شده بودند که خرس‌های عروسکی نامناسبی را در دست دارند. خانه مد لوکس اسپانیایی بعداً در بیانیه‌ای در اینستاگرام عذرخواهی کرد و گفت که از “اسناد ناراحت کننده در کمپین شان” متاسف است.

امسال اولین حضور Balenciaga و FTX در بین ۱۰۰ شرکت منفور قابل مشاهده کشور آمریکاست.

سازمان ترامپ، TikTok و Spirit Airlines رتبه های خود را از رتبه بندی سال گذشته حفظ کردند. متا و توییتر هر کدام با اندکی بهبود کمی وجهه بهتری پیدا کردند و شرکت فاکس از رتبه پنجمین شرکت منفور، به سومین رتبه رسید.

 

منبع: نبض بورس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *